torsdag 9. juni 2011

PROSJEKT!!!!!

Denne gangen er det ikke snakk om noe strikkeprosjekt nei! Strikker ikke så mye for tiden og det jeg strikker er toppsecret;)
Vi har nemlig flere prosjekter her i huset og dette har vi holdt gående nå i 10 år!!!!! (Jeg ble lei dette prosjektet for sånn ca 6 år siden)
I 2001 kjøpte vi en enebolig fra 1960-tallet. Det trengte fullstendig oppussing og teppet på do!!!! var det første som ble fjernet!
Vi var godt fornøyd da vi var ferdig, men så plutselig formerte familien seg fra 2 til 5 personer på 1 1/2 år og da ble det jo aaaaltfor lite plass!! Det er klart!!
Jeg har en skikkelig flink og energisk handyman som også er elektriker så han gikk inn for utvidelsen av huset med stor iver!! Dessverre kjente ikke jeg helt på den samme entusiasmen som han, og mistenker at det har noe å gjøre med at jeg hadde fullt opp med 3 små;)


FØR

Dette var det eneste bildet jeg fant av huset slik det så ut før påbyggingen. Koselig det, men som sagt litt lite. Så for 3 år siden startet vi utbyggingen og ting tar litt tid når mannen vil gjøre det meste selv. Min far har også vært helt uunværlig i denne prosessen, han har hjulpet oss så utrolig mye!!


ETTER

Trasig værstemning på disse bildene, men nå er det nå sånn at jeg bor i regnbyen så det er ikke så mye å få gjort med det!

Ikke missforstå meg, jeg er utrolig takknemlig for det store, flotte huset jeg har fått og her stortrives vi alle mann! Men det skal bli godt når det nå snart er helt ferdig!

Vi, eller for å være helt korrekt, mannen, har akkurat ferdigstilt en hybel som vi skal leie ut. Greit med en liten ekstrainntekt i måneden, så får vi se hvem som kommer oppfyller mine strenge krav om å få bo der;)
Har noen av dere erfaring med utleie???





8 kommentarer:

Misemor sa...

Oj, så flott det ble - og deilig uten snø... hehe ;-)
Hyggelig at du vil være med på min give-away. =)
Klem

Anita Tørmoen sa...

Så fint huset har blitt. Godt med litt ekstra plass. Utleie har jeg hørt både det ene og det andre om. Man er visst underlagt mange regler som utleier også.

Høstmamma sa...

Det må jeg si var stor forandring!! Kjempefint hus dere har. Veldig koselig med en ark syns jeg.

Vi har utleie i sokkelen, og nå er det 4 personen som bor der. Vi har vært heldige 3 ganger og virkelig uheldig en gang:/ Det er viktig å sjekke referanser på de som vil leie. Vær også nøye med detaljerte kontrakter, ihvertfall hvis dere leier ut møblert. Depositum kan være lurt.

Lykke til med utleie, det er en veldig kjekk ekstrainntekt:-)

Klem

Tovepia sa...

Huset ditt var utrolig flott!
Jeg leier ut hybel, og har som regel at jeg skal møte vedkommende hvis det er mulig..for jeg vil også at de skal se hva de leier. Har en enkel kontrakt og leier ut med 1 års binding...men det holder ikke stikk juridisk;)Har ikke depositum, for det hjelper jo lite hvis du får "vrange" folk, så her går vi for normal folkeskikk! Har stort sett vært veldig heldig med leieboerne, så dette skal du se går greit;)
Klem fra meg;)

G-Anette sa...

Åh, det var stor forandring det! Kjempelekkert hus :)

Har ingen erfaring med utleie, men jeg tror magefølelsen er kjekk å ha! :)

Klem

Guri sa...

Har ingen erfaring med utleie. Har bare vært på andre siden jeg ;)
Huset ser jo kjempefint ut, og det blir sikkert deilig når det blir ferdig :))

Monstermønster sa...

Godt det nærmer seg slutten! Vi skal akkurat til å begynne... og håper det altså ikke tar så lang tid...

Stinemorღ sa...

Fy søren så flott huset ble!
Dette er noe slikt som vi drømmer om å gjøre her etterhvert....
Huset vårt er helt okei, men absolutt ikke stort nok for en familie på 6 ;) + firbeinte.. hihihi

Dere har gjort en super jobb!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...