tirsdag 26. april 2011

Biestrikk & Superegg

Rett før påske satt jeg og surfet på nettet etter litt strikkeinspirasjon da jeg kom over bievesten til Pickles. 5 minutter etter hadde jeg den på pinnene. Brukte garn som jeg egentlig hadde tenkt til et annet prosjekt, men pyttsann nå er det jo snart supersalg på Drops garn, så da må det brukes litt før nytt kan kjøpes inn ;)

Sjekk tulipa har "photoshoot" på terrassen! Lettere hysterisk for at naboene skulle se! :)


Biestrikking var gøy og enklere enn perlestrikk siden man slipper å strikke vrangt. Men det gikk med mye garn! Jeg strikket med dobbel Merino Ekstra Fine og brukte 8 nøster på pinne nr 6. Størrelsen er M.





Så over til SUPEREGGET! På grunn av merkelige åpningstider hos posten i påsken, fikk jeg ikke hentet giveawayen som jeg vant hos Stinemor . Så gleden var stor hos hele familien da vi kunne hente det i dag og åpne det mest spennende egget noen av oss noen gang hadde fått. Og tro meg...ingen ble skuffet!!! For en fantastisk gave!! Utrolig koselig!!
                                                                                    TUSEN TAKK Stinemor





~ ønsker dere en fin kveld ~



19 kommentarer:

Tovepia sa...

Nydelig vest, og jeg har aldri hørt snakk om biestrikking, men skjønner det "spiser" garn;)
Godt å få litt påske etter påske også;)

strikkedilla sa...

Nydelig vest. Har aldri hørt om biestrikking, men fint ble det.

LillaManilla sa...

Kjempefin vest! Nydeleg farge :)
Hadde faktisk tenkt å strikke denne eg også, men foreløbig står den kun på to-do-lista (og den er lang...) ;)

Kosleg med litt ekstra påskekos sjølv om påsken er over for i år då :)

renate sa...

Å, den vesten var rålekker!! Den kunne jeg godt tenke meg å strikke, men gjerne i jakke:) Leter nemlig selv etter en oppskrift på en jakke som er litt rask å lage.

Flott påskeegg som dere kan kose dere med fremover:)

Klem:)

Guri sa...

Knallstilig vest :) Og egget var jo bare perfekt ;)
Heldige du :))
Klæm Guri

Anita Tørmoen sa...

Utrolig flott vest. Den strikketeknikken må bare prøves:)

Misemor sa...

Ble veldig fint med biestrikking. =) Og herlig med forsinka påskeegg til glede for mange! =)

Mette sa...

Flott vest og farge. Skal sjekka ut den biestrikken, men det er kanskje nok med litt effektstrikking viss det et alt garnet ein har?

Marion sa...

Kjempefin vest i frisk farge! :) Å for ett egg! :D Skjønner hele fammen ble fornøyd med det! :)

G-Anette sa...

RÅlekker vest! Din var finere enn Pickles sin ;)
Det er så gøy med slike prosjekter som man bare MÅ strikke med en gang! Kast alt man har i hendene og let etter garn og pinner, hihi :)
Ha en fin kveld

Klem

Stinemorღ sa...

Så lekker den ble! Morsom strikk :)
- mulig jeg må sjekke ut den der... hehehe!
Fargen er super!

Jammen godt å se at egget kom helt fram... teite posten som stengte altfor tidlig rett før påske ;(
Men det er vel godt med litt påskekos nå også :)

klem

Karipia sa...

Nydelig vest du har strikket, morsom strikkemåte.
Heldig dere som fikk så flott påsakeegg da, bedre sent enn andri:))
Hyggelig at du la deg til som følger hos meg, jeg gjorde det samme til deg:))

Randi sa...

Utrolig fin vest og herlig farge.
Heldig du som fikk DET påskeegget da!!

Mie sa...

Så fin den vesten ble! Deilig farge! Jeg er så glad i vester, og denne har stått på min to-do liste lenge. Får se om jeg får strikket den til høsten kanskje..?

G-Anette sa...

Hæ? Vil du ikke ha strikkepinne-pose med fisker på?? Hihihi

Og ja Tulipa, egen avdeling med strikkeposer og etuier kommer! Lekre stoffer er kjøpt inn, men venter litt på de ekstra timene i døgnet som jeg tydeligvis har bestilt fra en useriøs selger! Hihi
Men det kommer :)

Og takk for masse god ord om tingene, du er en av årsakene til at jeg bestemte meg for å utvide luefabrikken, takk ♥

Klem

Annkatrin sa...

Knallfin vest du har strikket!:):) Nydelig farge.
Og så gøy å fa pakke i posten da! Mye fristende oppi der:)

Siren sa...

Stilig vest! Har sett på denne oppskriften mange ganger, men innbiller meg at biestrikk er vanskelig?!? Herlig frisk farge forresten:)

Ane sa...

Hei du. Takk for koselig melding. Jeg fant ikke noe mail adresse til deg, så svarer litt kort her. ;) Jeg har tatt litt pause fra bloggingen, for det har skjedd endel endringer i heimen i det siste.. Jeg har flyttet fra sambo og ned igjen til Oslo. Har fartet rundt på visninger og hatt mye å styre med. Har så sykt mye halvferdige strikkeprosjekter, så når jeg har tid til å strikke litt igjen, så kommer det nok en bombe på bloggen. ;) Håper du har fine dager. Klem, Ane.

Timotei sa...

Den strikketeknikken har jeg ikke hørt om. Må apsolutt prøves en gang! Vesten var råflott!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...