torsdag 7. april 2011

Enkel vest.....til voksne jenter

Først: Tusen takk for svar i forrige innlegg! Kjekt med litt strikkepinneinnspill!! Dere er toppers :)

I disse "enkel vest tider" tenkte jeg at jeg skulle blogge en enkel vest for oss litt større jenter! Og denne er virkelig enkel:



Strikkes på noen dager. Men ser dere jeg har jukset i ettertid?? Vesten ble altfor kort og min tålmodighet tilsier  at jeg ikke skal rekke opp noe som helst......så jeg bare plukket opp masker og strikket litt i glattstrikk og litt i vrangbord så ordnet det seg ( tenker at garvede strikkere synes dette er totalt uakseptabelt, og det har jeg full forståelse for!)

Vesten er strikket i ALFA fra Sandnesgarn og hentet fra denne boken



Nei, nå må jeg hive meg rundt og strikke det 3. pannebåndet, har lovet at i morgen blir det pannebånd istedefor luer!
Takk for inspirasjon Stinemor ;)


~ fin torsdagskveld ~

11 kommentarer:

Misemor sa...

Selvsagt kan også vi store jentene ha vest. Denne var jo nydelig! =)

Guri sa...

Det er lov å jukse. Det er jo bare vi selv som vet om det ;)
Kjempefin farge :))
Klæm Guri

Elins Strikkeri sa...

Synest vesten din blei superfin eg:))

Barbro sa...

Le le.... nei det var kjempelurt å forlenge sen slik. Du satte meg på en idè.

Vesten er kjempefin.
Ønsker deg en fin kveld videre
Klem

Anita Tørmoen sa...

Nydelig vest:)

renate sa...

Søt vest og smart påfyll:) Tror vi blir flere som blogger pannebånn i morgen:)

Kos deg i kveld:)

G-Anette sa...

Så fin den ble!! Deilige farger. Om jeg er i kategorien garvede strikkere vet jeg ikke, men min regel er at juks er absolutt lov! Det hører faktisk med ;)
Boka har jeg og vesten har jeg tittet på mange ganger :)

Tre panneband på deg og skjønner jeg ;)

Klem

Stinemorღ sa...

hehe .. helt enig!
Litt juks er virkelig lov! Hvem gidder å rekke opp alt da... *stønn* :) Har gjort det på den måten mange ganger selv.
Kjempe fin vest! Nydelig farge!

Tusen takk for at du alltid skriver så hyggelige kommentarer hos meg :)
Og jeg gleder meg til å se dine pannebånd! Utrolig stilig at dette ble så smittsomt :)

klem

Tovepia sa...

Denne har jeg strikket selv, og det var smart å strikke på den! jeg forlenget den, da jeg så den var i korteste laget, men det gjorde seg med litt ekstra "der nede";O)
Nattaklem fra meg;)

Wenche/chawo sa...

Vesten var kjempefin ,herlige farger i den også.

Maria sa...

Den vesten der har jeg sett på noen ganger jeg også ja. Den er så fin.
Rå søt farge du har brukt da. Sukk...

Når det gjelder den plante saken fra plantasjen,så hadde de to størrelser. Den største kostet 199,-å var litt breiere og muligens litt lengre. Løp og kjøp,for de var kjempe fine. Skal ha en til jeg ja.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...