fredag 1. april 2011

Knit and purl

En ny strikkeverden er på vei til å åpne seg for meg! Før min bloggetid var tanken om å strikke etter engelske oppskrifter ikke-eksisterende. I det siste har motivasjonen for å lære meg å lese de engelskspråklige mønstrene meldt seg sterkt! Spesielt etter jeg så G-Anettes flotte uglegenser. Men å starte på et så stort prosjekt uten å ha peiling, hadde jeg aldri turd. Får heller øve meg på mindre prosjekter. Så nå har jeg altså alliert meg med engelsk-norsk strikkeordliste og det går ganske så greit:


Mønster: Owls mittens greit og forståelig, men jeg kom ikke ut av det med antall masker så måtte trikse det litt til
Garn: Nepal....igjen ja
Pinner: 5 og 6. Har funnet ut at jeg er ganske så tight i strikkingen min så jeg går opp en pinnestr enn anvist

Garn til uglegenser er bestilt, men kjenner jeg meg rett, blir det mindre og mindre strikking jo nærmere sommeren vi kommer.


Har merket meg at mange av dere er glad i ugler, så til dere legger jeg ved et bilde av denne skjønningen her :)



weheartit


 ~ god helg folkens ~

12 kommentarer:

renate sa...

Så pene vanter og så flink du er til å ta fatt på "skumle ting"!! Ugler er bare søte, gleder meg til å se ferdig genser!!!!

Fine helgen til deg:)

Anonym sa...

Jeg synes det er mye lettere å strikke etter engelske oppskrifter, jeg. Ihvertfall for en som ikke er like flink til å lese oppskriften nøye igjennom før jeg begynner å strikke:) Jeg aner ikke hvor mange ganger jeg har kommet laaangt ned i en norsk oppskrift og der står det alltid at jeg skulle ha gjort en felling eller økning for ca 20 cm siden.
De engelske pleier å være litt mer "rett" på sak. Fint for min del:)
Alle de ukjente forkortelsene lærer du deg lett, og plutselig åpner en helt ny "verden" av strikkeprosjekter seg. Og ikke nok med det, youtube har jo 1000vis av hjelpevideoer dersom du står fast.
Det er ikke noe å være redd for, bare sett i gang.. Hihi..

Tovepia sa...

Har ikke brukt engelsk mønster så mye selv, men tror det blir en vane når man først har prøvd. Flotte votter og takk for link til ordliste;)
Nyt helga, klem fra meg;)

Anita Tørmoen sa...

Dine votter ble kjempefine. Godt og kunne bruke engelske oppskrifter, for det er jo et hav av dem der ute:)

hanne sa...

Nydelige uglevotter! Så pent du strikker. Takker for ordliste! Har såvidt prøvd meg på engelske oppskrifter selv - moro med en utfording! Ha en fin helg!

Guri sa...

Knallbra jobba!! De vottene var kjempefine :)) Har også observert at ugler er in, men har ikke kommet helt dit enda selv..... ;)
Klæm Guri

Stinemorღ sa...

Så fine votter!
Jeg printa ut engelsk-norsk ordliste for lenge siden, men har ikke kommet så langt at jeg har prøvd meg på en engelsk oppskrift ennå.. hihi :) Flink du!

Ha en fin kveld,
klem

G-Anette sa...

Dette fikset du jo strålende!! Kjempefine votter :) Når man bare har lært seg strikke-utrykkene så er det veldig greit å bruke engelske oppskrifter.

Den siste der var en skikkelig skjønning ;) (jegg, heg er en av ugle-elskerne..)

Ha en flott lørdag!

Klem

Unknown sa...

Så flotte votter!
Nå man først har strikka et par engelske oppskrifet går det veldig greit. Og det er jo en helt ny verden av fantastiske oppskrifter!

Lykkelinn sa...

Kjempefine votter - og imponerende at du har gjort det på inglisj! :)

... her strikkes det forresten alltid for løst, så jeg må hele tiden gå NED i pinnestr. Godt vi er forskjellige! ;)

Judith sa...

Du har helt rett, tulipa, heftet jeg strikket dra ligger ikke på nettsiden til sandnes lenger. Heftet er fra 2008, men er fortsatt i handelen, jeg kjøpte det for tre uker siden.

Fine vanter du har strikket, liker så godt tommelen jeg, har ikke sett den på andre vanter før.

Monstermønster sa...

De ble fine! Jeg synes det ble en helt annen verden etter at jeg knakk koden på engelske oppskrifter, det er jo så sinnsykt mange på nett, både gratis og annet. Moro!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...